Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemek
Vip
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Stara Wieś Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:24, 05 Sty 2009 Temat postu: areodynamika |
|
|
Aerodynamika samochodów jest projektowana tak, aby uzyskać jak najlepszy docisk do podłoża zmniejsza poślizg kół i zwiększa efektywność transmisji mocy z kół na podłoże przy jak najmniejszej utracie na prędkości i przyspieszeni każda część nadwozia jest projektowana właśnie z tą myślą. Dobrze ustawiona aerodynamika może mieć większe znaczenie niż opony, wg ekspertów aż 80% przyczepności pochodzi z aerodynamiki, a tylko 20% z opon sekretem dobrego ustawienia jest kompromis pomiędzy jak największą siłą docisku i jak najmniejszym oporem najłatwiejszym i najszybszym sposobem regulacji jest ustawianie kąta w przednich i tylnych skrzydłach które są dosyć długo już stosowanym elementem aerodynamicznym, generującym spory udział w oddziaływaniu powierzchnia-bolid wbrew pozorom, największy udział w docisku bolidu do podłoża (40%) ma tak zwany dyfuzor który znajduje się pod bolidem. Część ta wręcz przysysa bolid do nawierzchni toru dzięki tak zwanemu efektowi przyziemnemu odkrycie tego efektu miało miejsce właśnie w Formule 1 przez przypadek i dało początek całej erze efektu przyziemnego. Obecnie jednym z najbardziej nurtujących problemów jest uporządkowanie przepływu powietrza wokół kół rozmaite drobne elementy aerodynamiczne skrzydełka, płaty kominy umieszczane są na przednim skrzydle i osłonach chłodnic aby zniwelować negatywny wpływ kół na przepływ powietrza.
Aerodynamika jest jednym z najważniejszych elementów przy projektowaniu samochodu Formuły 1. Chociaż niektóre zespoły coraz częściej do rozwoju aerodynamiki stosują potężne komputery, w dzisiejszych czasach jej rozwój wciąż nie jest praktycznie możliwy bez specjalnych tuneli aerodynamicznych w tunelach testuje się nie tylko nowe elementy nadwozia, ale także np wpływ zmiennych podmuchów wiatru na stabilność samochodu... z wierzchu bmwica a w srodku kubica po bokach ma spojlerki a styłu gonią go gejki (hamiltom, masa, rajkonen, heidfeld, fredzio, heiki itp.) tym mocnym akcętem kończymy mój zajefajny reportaż.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez przemek dnia Pon 22:27, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kypek
Moderator
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stara Wieś Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:29, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
WooW. Jestem pod wrażeniem. Po przeczytaniu tego artykułu można dojśc do wniosku jak ważnym elementem w stylistyce auta jest aerodynamika. Pozdro i więcej takich prac
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek
Vip
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Stara Wieś Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:41, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
I co kozak jestem nie??
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Rman666
Administrator
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stara Wieś Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:36, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Oficjalna pochwała od admina ładna robota przemciu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kypek
Moderator
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stara Wieś Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:44, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładnie ci ten art. wyszedł. Pochwała od administratora
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|